For tredje år i træk har kommunerne godkendt skolens undervisning og i detaljer dokumenteret, at skolens undervisning opfylder det lovpligtige stå mål med-krav.

Det er rigets sandsynligvis grundigste skoletilsyn, som foregår over otte fulde dage, hvor den tilsynsførende interviewer hver elev, lærerne og ledelsen, organiserer test og overværer undervisning og skolens generelle gang. Derefter udarbejdes en fire siders rapport per elev, se eksempel her.

Her følger nogle uddrag:

“Arbejdet med social trivsel bygger på positiv kommunikation og gode rollemodeller både
blandt børn og voksne, og det fremstår eksemplarisk og virker efter hensigten.”

“Fællesskabet er fremtrædende ved frokosten, som hver dag består af et sundt og vel nærende
måltid.”

Elevudsagn:

”Den her skole kan jeg godt lide. Jeg har gode venner og de voksne er søde!”

”Jeg kan godt li’ skolen, og jeg har gode venner. De voksne er meget gode, og uden at skælde ud er de heller ikke bare alt for søde! Det bedste ved skolen er, at børnene er frie og bliver behandlet ordentligt!

Jeg kan godt li’ skolen, og jeg har gode venner! Lærerne er søde, men vi ku’ godt ha’ lidt mere fri! Det bedste er at lave matematik!”

”Jeg er glad for skolen, og jeg kan godt li’ den frihed jeg har, og de voksne er gode til at undervise.”

”Jeg har det godt her, og jeg har mange venner og meget frihed. De voksne er søde, og jeg synes ikke noget skal laves om.”

”Det er godt at gå her, og jeg har gode venner. De voksne er dygtige og venlige. Friheden er det bedste, og det er også godt at spise sammen!”

”Jeg har det fint på skolen, og jeg har mange venner. De voksne er gode, fordi de underviser godt. Dog har vi lidt for lange skoledage, de ku’ godt være lidt kortere!”

”Jeg har gode venner her, og de voksne tager mig alvorligt”

”Det går fint. Jeg har mange venner, og de voksne er gode lærere. Det allerbedste er pauserne, fordi vi kan være sammen med hinanden, allesammen!”

”Jeg er meget glad for selv at kunne vælge, hvad jeg vil lave! Men jeg savner lidt flere på min egen alder eller ældre. De voksne er gode og retfærdige. Det er godt med salen, men frokosten ku’ godt ha’ lidt mere kød! Og det ville være godt med en trampolin udenfor!”

”Det er fint at gå på skolen, jeg har gode venner, og jeg lærer på den gode måde! Jeg kan godt li’ salen, men jeg ku’ godt tænke mig flere rum! De voksne er søde, og de er gode til konfliktløsning.”

”Er glad for skolen, og har gode venner. Men der kan også være konflikter, som de voksne er meget gode til at hjælpe med at løse. Jeg har god motivation på skolen!”

”Jeg har det godt her på skolen. De voksne er gode, også til konfliktløsning. Jeg har gode venner. Det eneste jeg mangler er en grøn græsplæne!”

”Kan godt lide skolen, og jeg har mange venner. Det er hyggeligt her, og salen er rigtig god! Jeg kan godt li’ madkundskab. De voksne er gode til lære! Det er meget godt med børnedemokrati”

”Det er fint nok, men jeg mangler nogle store, selvom jeg har gode venner. De voksne er fine nok, men jeg ku’ godt tænke mig nogle flere!”

”Det er en god skole. Jeg har gode venner, og de voksne er gode og søde. Frokosten er god, og jeg har lært at tale dansk!”

”Det er sjovt at gå på skolen, og jeg har gode venner! De voksne er gode, og det er rart, at vi

selv kan bestemme!”

”Jeg kan godt li’ skolen. Frihederne er godt at ha’, og der er lækker mad! Pigerne har det godt sammen og de voksne er gode!”

”Jeg kan godt li’ skolen, og jeg har gode venner! De voksne er gode og søde. Det bedste er matematik og fransk!”

”Jeg kan godt li’ skolen. Motivationen er i top, for jeg får lov til at lære det, jeg gerne vil. Jeg har gode venner på skolen, og de voksne er gode, også til konfliktløsning. Jeg kan godt li’ salen, og at vi er sammen store og små!”

”Jeg synes det er sjovt at gå i skolen! De voksne er gode og dygtige, men jeg mangler nogle venner! Det bedste er, at man ikke får skæld ud!”

”Jeg kan godt li’ skolen, det er en god skole. Jeg har gode venner, og de voksne er gode, og de hjælper. Jeg synes bedst om stikbold, og jeg kan også godt li’ frokosten!”

”Jeg kan godt li’ at gå i skole, og jeg kan godt li’ de andre børn og alle de voksne. Det bedste er, at jeg har super mange venner!”